mandag den 21. september 2015

Mine bemærkninger til den organisatorisk tale på S Kongres 15 tekst og video:


Se mine bemærkninger her:



Jeg har længe undret mig over, at økonomisk politisk udvalg - ikke eksisterer mere, når man tager i betragtning - den krise vi står i.  Eller sagt på en anden måde, hver gang vi skal træffe en politisk beslutning, er det næsten altid økonomien - der sætter grænsen. Og at vi i vores tid som regering - den ene gang efter den anden henviste til, at den økonomiske politik ikke kunne være anderledes. 

Det lader til at baglandet ikke altid er helt enig i denne betragtning, så hvorfor ikke give baglandet et fora - hvor den økonomiske politik kunne diskuteres med toppen! Så vi i stedet for at gå forbi hinanden - kunne berige hinanden.

Vi folketingskandidater og medlemmer vil stadig gerne inddrages i den politiske proces, hvilket jeg også gjorde klart opmærksom på - ved sidste års kongres. Og jeg er ked af, at sige det - men der er intet sket i den retning! Nu går et år jo også hurtigt især når man som jeg - har passeret de 50!

Nå......Nu skal det hele - jo ikke være ris.

Først vil jeg gerne rose den faste stab på Partikontoret - I er altid imødekommende og meget hjælpsomme.  

Især dig Stine Gårdhøj - har haft en stor tålmodighed - med min valgfolder - tak for din indsats. 
Lad os lige give dem en hånd!

Til slut vil jeg rose det initiativ  med telefonmøder under valgkampen, hvor vores ministre også deltog. Vi kunne på den måde hurtigt tage toppen af politiske fnidder fnadder, misforståelser og får gode råd - til modsvar i valgdebatter.

Et initiativ som sagtens kan udvides til - også at nå ud til bestyrelserne og andre!


Tak for ordet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.