tirsdag den 13. september 2011

Bertels (V) usandheder på TV


”Kære” Bertel nu har jeg gentagne gange hørt dig på tv bilde befolkningen ind, at jeres Hjertepakkeforløb virker! Jeg har ved selvsyn konstateret at det ikke passer!

Jeg deltager ikke i valgkampen pga. en dårlig hjerteklap, men hvis jeres hjertepakkeforløb var blevet overholdt ville jeg være blevet opereret for over 7 uger siden og kunne derfor deltage.

Heller ikke behandlingsgarantien er overholdt den udløb d. 8/9 men så kan jeg jo komme på privathospital. På Privathospitalet i Varde hvor jeg skal igennem en forundersøgelse før de kan tage stilling til operation. Det på trods af at alle forundersøgelser er lavet på Roskilde - og Rigshospitalet kan uden at se mig - operere på den baggrund i beg. af okt. En smart måde fra VKO’S side fortsat at overbetale privathospitalerne på!

Problemet på Riget er iflg. dem selv at de har nok hjerte kirurger men mangler anæstesi læger og sygeplejersker - og hvor er det lige de er bundet op henne? Nåh jo de har jo travlt med at deltage ved hængende øjenlåg og knæoperationer. Det er jo også mere vigtigt end en livstruende sygdom!

Nu plejer du jo at give Regionerne skylden når tingene i sundhedsvæsnet ikke fungerer, men mig bekendt er det ikke Regionerne der har bestemt Hjertepakken og behandlingsgarantien, men VKO, og dermed har du bestemt hvor personale ressourcerne skal være bundet op henne. Tilsvarende med hvor meget personale der skal uddannes!

Til gengæld vil vores forslag om længere ventetid på to mdr. i stedet for en mdr. for visse ikke livstruende sygdomme, kunne løse problemet ved at frigive nogle personale ressourcer til henholdsvis hjerte og kræft sygdomme. Se det er ærlig snak og ikke tomme løfter!

Så Bertel ”tak” for ingenting og dine usandheder på tv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.